Ik Koop Belgisch trekt kaart van de cultuurtijdschriften 

Gisteren is het vernieuwde platform ikkoopbelgisch.be gelanceerd om consumenten aan te moedigen Belgische werken, merken en producten te leren kennen, te kopen en te delen met hun omgeving.

Lokaal kopen zit al een tijd in de lift. Terecht, want de globale markt heeft zijn donkere kantjes en daarvan worden mensen zich meer en meer bewust. "Haal je groenten rechtstreeks bij de boer", "steun je plaatselijke boekhandel"; het weerklinkt overal online en in het straatbeeld. Met Ik Koop Belgisch heeft de welgekomen trend weer een sterke pilaar bij om op te steunen. Meer dan 1500 designers, artiesten en merken uit verschillende creatieve sectoren (mode, design, maar ook kunst, media, illustraties, boeken, film, muziek en videogames) krijgen vanaf vandaag een plaats op het nieuwe platform. Al wat Belgisch is, is welkom, van VTM tot Avila Film, van Dag Allemaal tot … Filmmagie. Als enige van de zeventig (!) verzamelde magazines is ons tijdschrift ook te vinden op de pagina ‘Film’.  Net als de collega-cultuurtijdschriften van koepelvereniging Folio hopen we dat nieuwe lezers via Ik Koop Belgisch hun weg vinden naar het rijke aanbod magazines.

De campagne ‘Ik Koop Belgisch’ zet via verschillende acties de spotlights op Belgisch creatief talent dat producten te koop aanbiedt. Het is een initiatief van Flanders DC, MAD en Wallonie-Bruxelles Design Mode (WBDM).

Bezoek de website. 

Geschreven door FILMMAGIE