Sex Tape

Cameron Diaz en seks. De natte droom van mannen wereldwijd die nu dankzij filmregisseur Jake Bad Teacher’ Kasdan en zijn nieuwste film SEX TAPE wel eens werkelijkheid zou kunnen worden. Annie en Jay beseffen dat de romantiek en vooral ook hun seksleven verdwenen zijn door de dagelijkse sleur en de komst van twee kinderen. Dus waarom niet even een sekstape maken om de verloren passie terug te doen opflakkeren? Meer nog, een drie uur durende vrijpartij waarin ze elk standje uit het boek ‘The Joy of Sex’ uitproberen.

Door het fysiek uitgeput zijn en uit al dan niet opzettelijke vergetelheid wordt het filmpje niet van de computer gewist maar door een duivels programma gesynchroniseerd met een aantal iPads die Jay de afgelopen tijd heeft uitgedeeld aan vrienden en kennissen. Wanneer ze dat ontdekken, begint hun race tegen de klok om alle tablets zo snel mogelijk te recupereren.

SEX TAPE is slechts af en toe goed voor een lach, het ontbreekt de film vooral aan snelheid. De scènes zijn te langdradig en niet bijster origineel. In sommige landen werd de film al geweigerd wegens te veel gevloek en te vunzig maar behalve het nu al standaard overmatig gebruik van het woord f*** is er niet veel wat deze censuur verdedigt. Zelfs met ervaren rot Rob Lowe in een leuke bijrol blijft het publiek op zijn honger. Elke keer als je denkt dat de rollercoaster op gang komt, breekt de filmmaker voortijdig en abrupt het ritme van de film af, bereikt het komische nooit echt een climax en blijf je teleurgesteld achter.

De talloze uitgerekte dialogen pogen de boodschap over te brengen dat een huwelijk meer is dan seks alleen en dat een sekstape geen oplossing biedt maar meestal wijst op een diepliggender relatieprobleem. En dat dat de oorzaak kan zijn van nog meer ellende wanneer zo’n video viraal gaat. Tja, dat hadden zelfs Pamela Anderson en Kim Kardashian jaren geleden al begrepen.

Wie had gehoopt, gezien de titel van de film, waar voor zijn geld te krijgen komt slechts gedeeltelijk aan zijn trekken. En wat Jason Segel betreft is hij niet alleen in gewicht stevig afgeslankt maar kunnen we hoogstens bij momenten tevreden zijn over zijn acteerprestatie met een hilarische uitzondering wanneer Jay frustreert geraakt over ‘the Cloud.’

Geschreven door JOKE MAGNÉ

Sex Tape

13/08/2014