Zoeken

Only Lovers Left Alive

4

Het leven is maar niet fataal. Vanuit die levensfilosofie vertelt de Amerikaanse onafhankelijke cineast Jim Jarmusch luchtige en lichtjes surrealistische verhalen over in neuroses opgesloten mensen. Ook het door vampiers bevolkte liefdesverhaal ONLY LOVERS LEFT ALIVE, zijn meest poëtische film sinds Dead Man, is tegelijk grappig, speels en somber.

The Big Short

3

Wall Street was destijds iets voor grijze muizen met een klein salaris.

In the Name Of...

3

Een moedige film. Dat is het minste wat je kan zeggen van IN THE NAME OF (W IMIE...) van de Poolse Malgoska Szumowska die haar portret van een sociaal geëngageerde katholieke priester situeert op het Poolse platteland in een centrum voor jongeren met gedragsproblemen.

Bigfoot Junior

2

De 13-jarige Adam moet op school de pesterijen ondergaan van een stel nietsnutten. En hij heeft zo zijn eigen puberproblemen: het ontembare haar op zijn hoofd dat constant langer lijkt te worden en alweer een paar sneakers die hij kan weggooien omdat zijn voeten er gewoon doorheen groeien.

If I Stay

2

De zeventienjarige celliste Mia beleeft de laatste tijd een emotionele rollercoasterrit: ze leert zichzelf beter kennen, ontdekt haar ambities in het leven en beleefde haar eerste echte liefde met Adam, met wie ze momenteel het contact heeft verbroken.

Magic Mike

3

Tampa, Florida. Op dit eigenste moment hebben honderden republikeinen zich er verzameld om te bidden voor Romney tijdens de Republikeinse conventie. Steven Soderbergh tovert deze zonnige locatie echter om tot de setting van de danskomedie MAGIC MIKE, en meer bepaald tot het territorium van het mannelijke strippers-/ dansersensemble The cockrocking kings of Tampa.

Thanks For Sharing

2

Thanks for sharing focust op de lotgevallen van drie seksverslaafden, die bereid zijn om hun leven om te gooien. Ze ontmoeten elkaar in een zelfhulpgroep waar ze in twaalf stappen verlost hopen te raken van hun probleem.

Paterson

4

Jim Jarmusch is en blijft een a-typische Amerikaanse filmmaker. Terwijl veel van zijn landgenoten de toeschouwer met hun eerste filmbeelden steevast volop in de actie en de chaos storten (lees: onderdompelen), opent PATERSON met rustige en poëtische beelden van een slapend koppel.

Honeymoon

3

Henri Van Lierde houdt het kaarsje voor de kleinschalige auteursfilm brandende. Van Lierde zocht geen subsidie, maar investeerde eigen geld zodat hij zíjn film zou kunnen maken. HONEYMOON is een ode aan het absurde en surreële.

Pagina's

onomatopee