Zoeken

Janneman Robinson & Poeh

2

Misschien nog populairder bij nostalgische ouders dan bij hun kroost is de naïeve, lichtjes melancholische troetelbeer Winnie de Poeh, die na de boeken, de serie en de getekende animatiefilms nu ook niet kan achterblijven in liveactionformaat. Een dikke duim voor het production design van JANNEMAN ROBINSON & POEH, maar een film is natuurlijk zoveel meer dan dat ...

All the Money in the World

2

Twee verdwijningen overheersen Ridley Scotts ALL THE MONEY IN THE WORLD. Enerzijds de ontvoering van een personage, de 16-jarige Getty-erfgenaam John Paul Getty III door Italiaanse gangsters. Anderzijds de verwijdering van acteur Kevin Spacey, in ongenade gevallen na beschuldigingen van seksuele agressie. Telkens draait het om één ding: geld.

Darkest Hour

3

“Wie anders dan Christopher Nolan zou een triomfantelijke oorlogsfilm kunnen maken over een smadelijke militaire nederlaag?” vroeg Pete Travers in Rolling Stone naar aanleiding van het Amerikaanse ‘Dunkirk’. Joe Wright, kunnen we antwoorden na DARKEST HOUR, een Britse biopic waarin premier Winston Churchill de woorden zoekt om hoop te creëren in donkere tijden.

At Close Range

4

James Foley liet zich recent met ‘Fifty Shades Darker’ en ‘Fifty Shades Freed’ niet echt positief opmerken, maar de Amerikaanse regisseur tekende wel voor twee neonoirparels: de Jim Thompsonadaptatie ‘After Dark, My Sweet’ en AT CLOSE RANGE. Deze rauwe, visueel mooie vader-zoontragedie met Sean Penn en Christopher Walken is te (her)ontdekken op blu-ray.

Interview: Stephen Frears over Dangerous Liaisons

4

Deze week is Antwerpen aan de beurt als gaststad voor Cinema Canvas, het eerste zomerfilmprogramma van de zender dat toert met openluchtvertoningen door Vlaanderen. Woensdag wordt DANGEROUS LIAISONS van Stephen Frears vertoond, zowel op het grote scherm in Antwerpen als bij de mensen thuis op de televisie. We haalden het interview dat Filmmagie deed met Stephen Frears in 1989 van onder het stof.

The Dark Knight Rises

3

Het aanreiken van maatschappelijke dilemma’s - met als rode draad: wanneer gaan wetten als ketens fungeren? -, een eigentijdse thematiek en het constant willen verleggen van de grenzen van het actiegedeelte. In een dergelijk universum voelt Christopher Nolan, de maker van Memento, zich als een vis in het water. Nolan is hoe dan ook zijn voornemen trouw gebleven om ook in zijn derde Batmanfilm, het slot van zijn drieluik, het genre van de superheldenfilm te vermenselijken, dan wel te overstijgen. Tegen wil en dank misschien wel!?

Pagina's

onomatopee