Zoeken

Take Us Home

3

“Dit is mijn cadeau aan mijn ploeg”, zei de Antwerpse acteur en filmmaker Luk Wyns toen hij een week voor de officiële Kinepolispremière op 5 oktober glimmend van trots TAKE US HOME voorstelde. Zijn cadeau is een 75 minuten durende bioscoopdocumentaire, zijn (voetbal)ploeg Royal Antwerp F.C..

Jeune & jolie: interview met François Ozon

3

“Mijn eerste films gingen over teenagers,” zei François Ozon in Cannes, “daar wou ik naar terugkeren om een andere visie te geven op deze vaak geïdealiseerde periode. Voor mij was dat immers een moeilijke tijd.” Na een resem vaak hypergestileerde en soms emotioneel gladgestreken films ('Swimming Pool', 'Angel', 'Ricky', 'Potiche') grijpt de Franse cineast terug naar de rauwe emoties en de brutale kilte van zijn vroege films ('Sitcom', 'Les amants criminels', 'Sous le sable').

Blood Ties

3

Na zijn mega-hit Les petits mouchoirs kon acteur-regisseur Guillaume Canet voluit gaan voor een persoonlijk project. Dat werd misdaaddrama BLOOD TIES, een Amerikaanse remake van Jacques Maillots polar Les liens du sang (2008) waarin hij een hoofdrol speelde.

The Predator

1

Shane Blacks reboot van John McTiernans actiethriller uit 1987 verdeelt de toeschouwers in twee kampen. De rabiate fan van de franchise kan Blacks tongue-in-cheek benadering niet smaken. Bovendien excelleert het script niet in originaliteit of slimme wendingen.

Valerian and the City of a Thousand Planets

3

Kan een verbluffend mooie film ook verbijsterend dwaas zijn? Kan utopische fantasy ook prettig gestoord zijn? Het antwoord is ‘ja’ wanneer een met surrealisme én popcultuur flirtende cineast zijn verbeelding de vrije loop laat. Wat Luc Besson doet met het even bizarre als speelse sciencefictionepos VALERIAN AND THE CITY OF THOUSAND PLANETS.

Pagina's