Zoeken

Joe

4

Nadat hij met enkele dwaze komedies op de dool leek, keert de Amerikaanse onafhankelijke cineast David Gordon Green terug naar zijn Zuiderse roots en zijn spiritueel realisme met twee vlak na elkaar gedraaide drama's: de buddy movie Prince Avalanche en de boekverfilming JOE. Twee aangrijpende ballades die beschadigde mensen en hun genadeloze omgeving in beeld brengen. Poëtisch én explosief.

Nymphomaniac I & II

4

Lars von Trier, die voortdurend de controverse zoekt, blijft een razend interessante cineast. Ook zijn nieuwste, de sterk erotisch geënte odyssee NYMPHOMANIAC I & II, die van uitgesproken poëtisch en seksueel expliciet naar onuitstaanbaar gewelddadig slalomt, zal wel weer zijn voor en tegenstanders hebben. Maar is vooral ook een synthese van zijn eerder werk.

You Were Never Really Here

5

De keuze voor het coververhaal van november was niet gemakkelijk door de verschillende sterke films die in de Belgische zalen zouden verschijnen, zoals Ruben Östlunds 'The Square' en Yorgos Lanthimos' 'The Killing of a Sacred Deer'. Prijkt nu met bebloede handen op onze cover: Joacquin Phoenix als Joe in YOU WERE NEVER REALLY HERE van Lynne Ramsay.

Wildlife

4

Na memorabele, intense vertolkingen voor de meest markante hedendaagse Amerikaanse cineasten debuteert acteur Paul Dano als regisseur met een film die bij zijn introverte natuur past. WILDLIFE is een karaktergedreven drama dat tussen de lijnen leest en diep graaft in het emotionele leven van een tijdens de sixties uiteenspattend gezin.

Cemetery of Splendour

4

Mysterieus, hypnotiserend, betoverend, bevreemdend, sereen. Al deze adjectieven kun je plaatsen bij de nieuwe film van Apichatpong Weerasethakul (wiens handige bijnaam ‘Joe’ luidt).

Captain America: The Winter Soldier

3

Sinds Marvel Studios in 2008 met zijn mediafranchise The Marvel Cinematic Universe startte, pakte de studio uit met enkele van de beste stripverfilmingen van de voorbije jaren.

One for the Money

1

Het boek kan worden omschreven als een komische thriller maar in de film is noch het een noch het ander. Plum is net gescheiden en zit zonder baan. Op zoek naar werk, komt ze terecht bij haar neef Vinnie en zo begint ze aan een carrière als premiejager.

The Irishman

5

In zijn recente uithaal naar de Marvelblockbusters stelt Martin Scorsese dat die “geen cinema is waarin mensen emotionele, psychologische ervaringen proberen over te brengen op anderen”. Zijn Netflixfilm THE IRISHMAN, de duurste uit zijn fabuleuze loopbaan, laat zien hoe krachtige cinema wél drijft op emotie.

Foxcatcher

4

De relatie tussen een excentrieke miljardair en zijn pupil, Gouden Medaillewinnaar op de Olympische Spelen, was de inzet van FOXCATCHER van Bennett 'Capote' Miller.

I, Frankenstein

1

De lijst van scenario’s die Stuart Beattie geschreven heeft, oogt als een bont allegaartje waarin scherpe analyses (Collateral) en verfrissende horror (30 Days of Night) broederlijk naast de grootste kitsch en quatsch staan (G.I. Joe: The Rise of the Cobra).

Pagina's

onomatopee