Zoeken

Interview Richard ‘Donnie Darko’ Kelly (I)

5

Op 15 juni verzorgden we de Q&A met Richard Kelly tijdens de avant-première van de re-release van DONNIE DARKO in Cinéma Galeries, de Brusselse bioscoop waar vanaf 24 juli de (Frans ondertitelde) director's cut van zijn cultfilm loopt. Het werd een fijn gesprek op de bühne en achter de schermen.

Interview Richard ‘Donnie Darko’ Kelly (II)

5

Een interview voor de Q&A met Richard Kelly tijdens de avant-première van de re-release van DONNIE DARKO in Cinéma Galeries bood de kans dieper in te gaan op zijn visie op filmmaken en wonden bloot te leggen. Want de manier waarop ‘Southland Tales’ met voor het festival typische pathos publiekelijk werd afgemaakt tijdens het festival van Cannes deed pijn. Toch wil de regisseur zijn film maudit niet loslaten.

Sweet Country

4

Net als de zwarte thee in de openingsscène komen raciale spanningen en een klopjacht in de onherbergzame outback snel tot een kookpunt in SWEET COUNTRY. De Aboriginalregisseur Warwick Thornton, die met 'Samson and Delilah' (2009) eerder een liefdesverhaal tussen twee Aboriginaltieners filmde, laat er geen gras over groeien. De maker wil opvoeden én meeslepen.

Grace Of Monaco

3

Toen Grace Kelly begin de jaren '60 besloot om Hollywood te laten voor wat het was – nochtans had ze tot driemaal toe de hoofdrol gespeeld in een thriller van Alfred Hitchcock, die haar definitief had gelanceerd – en te kiezen voor een huwelijk met prins Rainier van Monaco was

Bombshell

3

‘Trumbo’-regisseur Jay Roach focust in BOMBSHELL op het schandaal rond seksuele intimidatie dat in 2016 leidde tot het ontslag van Fox News-CEO Roger Ailes, voorheen een machtige adviseur van verschillende conservatieve Amerikaanse presidenten. Mede dankzij Charlize Theron, Nicole Kidman en Margot Robbie werd het een portret van zowel misbruik als empowerment.

Night Moves

3

Na het succes van Easy Rider kregen Amerikaanse filmmakers in de jaren 70 heel even de kans om kleine, karaktergedreven verhalen te vertellen en eigenzinnige versies van genrefilms te ontwikkelen.

We Bought a Zoo

3

In een cultuur die alsmaar cynischer is geworden is Cameron Crowe een van de laatste commerciële filmmakers die hardnekkig aan een onschuldige romantiek blijft vasthouden. Hij wil geloven in het goede in de mens, en in de notie dat liefde altijd overwint. Dat kan leiden tot oprechte pareltjes zoals Say Anything (John Cusack met zijn boombox!) of Almost Famous (die Tiny Dancer-scène!). Heb je pech, dan krijg je schmaltz als Elizabethtown.

Pagina's