Zoeken

Behind the Candelabra

3

Een oscar zal Steven Soderberghs biografische televisiefilm over kitschpianist Wladziu Valentino Liberace (Lee voor de vrienden) en diens ruggengraatloze vriendje Scott Thorson niet winnen, aangezien BEHIND THE CANDELABRA zijn Amerikaanse première beleefde op tv-zender HBO.

All the Money in the World

2

Twee verdwijningen overheersen Ridley Scotts ALL THE MONEY IN THE WORLD. Enerzijds de ontvoering van een personage, de 16-jarige Getty-erfgenaam John Paul Getty III door Italiaanse gangsters. Anderzijds de verwijdering van acteur Kevin Spacey, in ongenade gevallen na beschuldigingen van seksuele agressie. Telkens draait het om één ding: geld.

Thomas Stuber over Liebe in den Gängen

4

“Het post-DDR-gevoel, na de Val van de Muur, dat is mijn speelterrein”, zegt de in Leipzig geboren cineast Thomas Stuber. Zijn LIEBE IN DEN GÄNGEN creëert een milde alternatieve realiteit in een Oost-Duits grootwarenhuis. Het is een plek van tederheid en harmonie, waar echter ook een economische en persoonlijke depressie sluimert.

Ant-Man and the Wasp

3

Net wanneer de Marvelsuperhelden leken meegesleurd te worden in een spiraal van kinetische actie en uitpuilende teams, duiken er films op die met hun kleinschaligheid, karaktergedreven plots, humor en surrealistische inslag verfrissend ogen. Films die metacinema én een knotsgekke trip zijn: 'Spider-Man: Into the Spider-Verse' en ANT-MAN AND THE WASP.

Quand on a 17 ans

3

Laten we het maar onmiddellijk meegeven: de doorgewinterde Franse actrice Sandrine Kiberlain is eens te meer zeer overtuigend als dokter van een bergdorpje in de Pyreneeën en dus meteen de bindende factor én de heelmeesteres voor alles wat zou kunnen foutlopen in de kleine lok

Crimson Peak

3

“Geesten bestaan. Ik ontmoette ze voor het eerst toen ik 10 jaar was”. Met deze huiveringwekkende woorden begint CRIMSON PEAK, de nieuwe film van Guillermo Del Toro. Tijdens een bezoek aan haar vader ontmoet Edith Cushing de jonge, gekwelde Thomas Sharpe.

Alien: Covenant

4

Deze sequel op 'Prometheus' begint met een gesprek tussen de synthetische mens David (Michael Fassbender) en zijn vader – zijn schepper – Peter Weyland (Guy Pearce) in een witte ruimte met een panoramisch uitzicht op een brok ongerepte natuur. In de verder kaal aangeklede ruimte zien we de David van Michelangelo, 'De Geboorte van Piero della Francesca', een Steinbach-concertvleugel waarop David een fragment uit 'Das Rheingold' van Richard Wagner speelt en verder nog een designstoel en het salontafeltje van Eileen Gray. Het gesprek gaat over sterven, macht en creëren, over de vergankelijkheid van de mens en het eeuwige leven van de robot.

Pagina's