De gastvrouw, door het filmfestival van Oostende (FFO) de Master genoemd, mag dit jaar weer een persoonlijke selectie films uitkiezen en aan het publiek tonen in de Master Selection.
Deben Van Dam (filmschool RITCS), die in oktober al de publieksprijs kreeg op de studentencompetitie voor kortfilms in Gent, beschrijft in DE WEG VAN ALLE VLEES met zwarte humor hoe de zich vervelende verpleger Tibo (Flor Decleir) op de afdeling palliatieve zorgen de laatste d
Elke zinderende bas benadrukt de gravitas van de persoonlijke keuzes van de personages. Langgerekte tonen creëren een spanning die snijdt en pijn doet, zoals hun individuele ellende. Het derde nummer uit de spannende soundtrack van de nieuwe fictieserie DE TWAALF vat in twee minuten en 56 seconden samen wat er werkelijk van belang is, namelijk ‘Decisions We Make’.
Naar aanleiding van het wereldkampioenschap voetbal in Brazilië in juni a.s. opent het BSFF op 23 april in de Bozar in hartje Brussel met een avond gewijd aan het voetbal.
Het zit erin dat er op het IKL dit jaar ook eens goed gelachen kan worden.
De 9 films die in de running zijn voor de Ensors zijn LITTLE BLACK SPIDERS van Patrice Toye, THE BROKEN CIRCLE BREAKDOWN van Felix van Groeningen, OFFLINE (foto) van Peter Monsaert, BRASSERIE ROMANTIEK van Joël Vanhoebrouck, KID van Fien Troch en HET VIJFDE SEIZOEN van Peter B
In de nationale competitie vind je behalve veel Franstalig werk ook enkele Vlaamse titels.
De Vlaamse filmwereld mag een week lang genieten van de zon-zee-strandcombinatie maar vooral van een gezonde mix van binnenlandse en buitenlandse publieksfilms en enkele toegankelijke arthousefilms. Op naar Oostende!
Het festival van het Centrum voor Beeldexpressie, Ciné Public, startte als gemeenplaats voor niet-beroepscineasten. In 2019, nu de naam van de organisatie iets kordater BREEDBEELD klinkt, breidt het festival uit van een naar drie dagen en verbreedt én verdiept zijn scope.