Zoeken

The Sessions

3

“Eigenaardig toch, al die mooie vrouwen die verliefd worden op zo’n man die helemaal verlamd is”, zei de mij onbekende heer naast wie ik na THE SESSIONS stond te wachten.

The Secret Man

3

Met zijn interesse voor politieke cinema is Peter Landesman een atypisch Amerikaanse filmmaker. Na een film over een historisch evenement ('Parkland') en over een klokkenluider ('Concussion') maakte hij vorig jaar met THE SECRET MAN een politiek drama rond een van de invloedrijkste klokkenluiders uit de Amerikaanse geschiedenis: Mark Felt aka Deep Throat.

Welcome to Marwen

3

Van Robert Zemeckis, regisseur ‘Back to the Future’ en ‘Forrest Gump’, kan je moeilijk zeggen dat hij niet tracht buiten de lijntjes te kleuren bij het vertellen van verhalen. ‘Who Framed Roger Rabitt?’, ‘The Polar Express’, ‘The Walk’ en WELCOME TO MARWEN zijn geen meesterwerken maar wel originele, markante films. Welkom in een bizarre wereld tussen fantasie en realiteit!

Dark Waters

4

Koning van het melodrama Todd Haynes trekt met het sombere david-en-goliathverhaal DARK WATERS een ander register open. Maar de uitputtingsstrijd tussen een koppig individu en de cynische chemiegigant DuPont blijft visuele en emotionele cinema.

The Martian

3

Ridley Scott laat THE MARTIAN beginnen met de sterren in de ruimte. Op de soundtrack een begintune die verdacht veel op die van Alien lijkt. Zoals de titel al laat vermoeden, draait alles in de film om een bewoner van de planeet Mars.

Dark Waters

3

David vs. Goliath vs. teflon. Stijlvol en met scherpte neemt Todd Haynes in zijn ecothriller DARK WATERS chemiegigant DuPont in het vizier. Hij krijgt daarbij de steun van geëngageerd acteur en coproducent Mark Ruffalo. Resultaat is een film die niet licht te vergeten is: teflon zal nooit meer hetzelfde zijn.

Foxcatcher

4

De relatie tussen een excentrieke miljardair en zijn pupil, Gouden Medaillewinnaar op de Olympische Spelen, was de inzet van FOXCATCHER van Bennett 'Capote' Miller.

Razorback

3

Russell Mulcahy’s debuut RAZORBACK is een in de Australische outback gesitueerde variatie op ‘Jaws’, maar vooral een 100% eightiesfilm. De briljante fotografie van Dean Semler is doordrenkt van de videoclipcultuur en de personages ademen de tijdsgeest uit. Het liveactionmonster dat de film zijn titel geeft, is niet minder dan beklijvend.

Pagina's

onomatopee