Zoeken

Interview: Paul McGuigan over Film Stars Don’t Die in Liverpool

3

Het verhaal van de jonge acteur Peter Turner die valt als een blok voor de bijna dertig jaar oudere Hollywooddiva, dat is FILM STARS DON’T DIE IN LIVERPOOL. Gefascineerd door de manier waarop Turner in zijn memoires omgaat met de herinnering aan zijn geliefde, zette regisseur Paul McGuigan de woorden om in beelden.

The Secret Man

3

Met zijn interesse voor politieke cinema is Peter Landesman een atypisch Amerikaanse filmmaker. Na een film over een historisch evenement ('Parkland') en over een klokkenluider ('Concussion') maakte hij vorig jaar met THE SECRET MAN een politiek drama rond een van de invloedrijkste klokkenluiders uit de Amerikaanse geschiedenis: Mark Felt aka Deep Throat.

Peter Vaughan (1923-2016)

0

Met zijn smalle vooruitstekende kin, diepe kleine ogen en invallende mondhoeken zag de Britse Peter Vaughan (1923-2016) er gemeen, geniepig en schurkachtig uit. Once a villain luidde dan ook de titel van zijn autobiografie. Daarin verwees hij met ironie naar de talrijke gluiperds die hij in zijn 75-jarige carrière speelde. Straatboeven, maar ook wethouders, politie-inspecteurs en militairen met een uitgesproken malafide kant.

Interview: Sara Vertongen, Wim Willaert en Peter Monsaert over Le ciel flamand

3

Zoals in zijn meer dan verdienstelijke debuutfilm Offline focust Peter Monsaert ook in LE CIEL FLAMAND op een problematische vader-dochterrelatie, een relatie die louter door menselijk falen en door onbeholpenheid onder hoogspanning komt te staan.

Spider-Man: Homecoming

3

Na een overdosis overbodige reboots, mislukte episodes van uitgemolken franchises en inspiratieloze stripverfilmingen zaten we niet echt te wachten op een nieuw Spider-Man-avontuur. Marvel Studios is immers geen garantie voor kwaliteit. Maar, verrassing, Jon Watts toverde de superheld om in een proletarische, aan sociale media verslaafde adolescent, waardoor SPIDER-MAN: HOMECOMING een eerder geslaagde tienerkomedie is geworden.

Ventoux

2

Het cliché wil dat “het boek beter is dan de film”. Doorgaans lijkt een adaptatie louter een illustratie van het verhaal. Zelden wordt een roman adequaat tot een film herwerkt. Maar wat doe je met een boek dat in feite op een filmscenario is gebaseerd?

Pagina's

onomatopee