Zoeken

Under the Silver Lake

4

Het postmoderne cultmeesterwerk UNDER THE SILVER LAKE bleef ondanks een Cannesselectie wat onder de radar, maar David Robert Mitchells opvolger van 'It Follows' houdt Panos Cosmatos' prettig gestoorde ‘Mandy’ van de titel ‘cultfilm van het jaar’. De met een popsaus overgoten film noir ontluistert op hilarische, knotsgekke wijze de mythe van Hollywood.

Sweet Country

4

Net als de zwarte thee in de openingsscène komen raciale spanningen en een klopjacht in de onherbergzame outback snel tot een kookpunt in SWEET COUNTRY. De Aboriginalregisseur Warwick Thornton, die met 'Samson and Delilah' (2009) eerder een liefdesverhaal tussen twee Aboriginaltieners filmde, laat er geen gras over groeien. De maker wil opvoeden én meeslepen.

Moonrise Kingdom

3

Waarom zou je opgroeien wanneer de wereld van volwassenen zoveel minder magisch is dan die van de kinderlijke verbeelding? Die vraag stellen zowel de eeuwig jonge sprookjesverteller Wes Anderson (Rushmore, The Royal Tenenbaums, The Life Aquatic with Steve Zissou, The Darjeeling Limited) als de avontuurlijke jongeren van MOONRISE KINGDOM zich.

Three Billboards Outside Ebbing, Missouri

4

Favoriet bij kritiek en publiek sinds de wereldpremière op het festival van Venetië begint het wraakdrama THREE BILLBOARDS OUTSIDE EBBING, MISSOURI nu bij ons aan zijn bioscoopleven.

Spider-Man: Homecoming

3

Na een overdosis overbodige reboots, mislukte episodes van uitgemolken franchises en inspiratieloze stripverfilmingen zaten we niet echt te wachten op een nieuw Spider-Man-avontuur. Marvel Studios is immers geen garantie voor kwaliteit. Maar, verrassing, Jon Watts toverde de superheld om in een proletarische, aan sociale media verslaafde adolescent, waardoor SPIDER-MAN: HOMECOMING een eerder geslaagde tienerkomedie is geworden.

Pagina's